Tiger 800 serie

De compleet nieuwe Tiger is een dynamische Adventure-motorfiets, ontwikkeld om altijd te presteren, ongeacht de omstandigheden of rijstijl. Zowel op het asfalt als ernaast zorgen de nieuwe rijeigenschappen, zitpositie, besturing en het motorblok voor alles wat een motorrijder zich zou kunnen wensen.

overview

Overview

Alles aan de Tiger 800 ademt avontuur. Compleet uitgerust voor lange reizen, voorzien van technologie dat je verder brengt dan dat je ooit bent geweest. Een Tiger die je horizon verlegt en het beste uit jezelf naar boven haalt. Met het toevoegen van de "x" aan de XC schroeven maken we de Tiger nog meer klaar voor het echte avontuur. Zo beschikt de XCx over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar jou rijstijl.

Daarbij biedt de 800 ook nog extra bescherming met de standaard gemonteerde valbeugels, aluminium carter bescherming en handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen.

technology

Technology

The Tiger 800 has a host of technology designed around the bike's most important component: You. Technology that adds to the ride. Technology that's there when you need it. Technology that makes you want to ride further for longer.

Trip Computer

The LCD screen displays time, ambient temperature, fuel gauge, gear indicator, odometer and journey distance.

The Tiger 800 XRx and XCx models add more functionality with extended information including: journey time, average speed, average fuel consumption, range to empty and instantaneous fuel consumption.

Electronic Riding Modes

Met een druk op de knop passen de Tiger 800 XCx, XCA, XRx en XRT zich aan de omstandigheden aan. Bij overgangen tussen verharde wegen en offroadterrein is één druk op de knop genoeg om tussen Road en Offroad te schakelen, gevolgd door het terugdraaien van het gas en intrekken van de koppeling. Dit zorgt automatisch voor de ideale configuratie van ABS, traction control en Throttle Maps, zonder stil te hoeven staan! Er zijn drie Riding Modes. 1. Road. Automatisch worden ABS, traction control en de Throttle Maps in de “road” stand gezet.

2. Offroad. Automatisch worden ABS, traction control en de Throttle Maps in de “offroad” stand gezet, waarin ABS en traction control enige mate van slip mogen hebben.

3. Programmeerbare Riding Mode. Deze stand is qua traction control, ASB en vier mappings volledig vrij en onafhankelijk van elkaar in te stellen naar keuze en ervaring van de berijder. Als er gekozen wordt voor volledige uitschakeling van ABS en/of TTC moet de rijder -uit veiligheidsoverwegingen- wel even stil staan om dit met een druk op de knop te bevestigen.

Traction Control

De nieuwe Tiger 800 beschikt standaard over Triumph Traction Control (TTC) dat voorkomt dat het achterwiel onverwacht weg slipt door het koppel te verminderen en zo optimale grip te behouden.

De XCx/XCA en XRx/XRT zijn uitgevoerd met een uitgebreide Tractie contol dat beschikt over drie standen: ROAD: optimiaal voor gebruik op de weg, staat minimale wielspin toe. OFF ROAD: staat meer wielspin toe maar reguleert nog wel. OFF: Tractie control is volledig uitgeschakeld. 3. OFF: disables the traction control setting

Controls

ABS is standaard uitrusting op alle varianten van de nieuwe Tiger 800. Het systeem gebruikt de laatste technieken om blokkerende wielen te voorkomen en daarmee meer controle en vertrouwen te geven, ongeacht de ondergrond. Op de XR, XC, XRT en XCA modellen kan het systeem door de berijder ook uitgeschakeld worden.

Daarnaast kan op de XRx, XRT, XCx en XCA met behulp van de drie slimme Riding Modes zelf gekozen worden voor optimale ABS-instellingen. Bij de keuze voor de Off Road-stand schakelt het systeem zichzelf uit op het achterwiel, maar laat voor het voorwiel een beperkte mate van slip toe. Hierdoor krijgt de berijder wel elektronische ondersteuning tijdens het remmen, zonder dat dit ten koste gaat van de offroadcapaciteiten.

Engine

Triple Engine

De nieuwe Tiger is uitgerust met een 800cc driecilinder van de tweede generatie. Hoewel het blok nog altijd 95pk levert en ook het koppel met 79Nm gelijk is gebleven is de krachtbron vooral veel efficiënter geworden en zijn er nog minder trillingen en bijgeluiden. Om dit te bereiken zijn er een groot aantal elementen vernieuwd zoals de cilinderkop, nokkenassen, klepveren, klepgeleiders, nokkenaskettingspanner, krukastandwiel, airbox, injectoren, thermostaat, gasklephuis en secundaire luchtinjectie.

Fuel Efficiency

De Tiger 800 springt 17% zuiniger om met de brandstof dan de vorige generatie Tiger 800's waarmee 1 liter op 23 kilometer haalbaar is. Dit in combinatie met een brandstoftank van 19 liter zorgt ervoor dat je nog verder kunt rijden (437 KM!).

Gear Box

De reeds goed schakelende versnellingsbak van de Tiger 800 is met de nieuwe generatie nog maar eens verbeterd. Door de montage van het in de Daytona gebruikte schakelmechanisme schakelt de Tiger nog trefzekerder en soepeler dan voorheen.

Accessories

Handlebar Risers

Door het plaatsen van de Triumph Handlebar Risers kun je het stuur met 30mm verhogen, ideaal voor de wat langere bestuurders onder ons.

LED Fog Lights

High performance dual Fog Lamp Kit featuring high power Philips Altilin LEDs, drilled and brushed marine grade aluminium shields and an integrated tubular mounting rail. Fully waterproof illuminated push button for ease of use in the worst of conditions.

Handguards

De van duurzaam nylon gemaakte handkappen zijn meer gestroomlijnd en bieden meer ruimte voor je handen. Getest in een windtunnel voor optimale prestaties.

Heated Grips

Speciaal ontworpen voor de Tiger 800 bieden bieden deze verwarmde handvatten de uitkomst voor de koude ritten. Ze zijn voorzien van twee standen en zijn te bedienen door middel van een knop op het stuur.

Low Seat

Het verlaagde comfort zadel is gevoerd met het zogenaamde 3D Net materiaal en is 20mm lager in vergelijking met het standaard zadel. Naast extra comfort ziet het zadel er ook nog eens extra goed uit door de contrasterende stiksels.

Panniers

Deze waterdichte kofferset is gemaakt van 1.5mm dik aluminium en is voorzien van extra versteviging op de hoeken. Met deze kofferset bespaar je maar liefst 5.5kg ten opzichte van de Triumph Adventure kofferset. Beide koffers hebben een capaciteit van 37 liter en worden op eenvoudige wijze bevestigd aan de motor met een gebruiksvriendelijk koppelmechanisme.

Tiger 800 serie Motoren

Tiger 800 XR

10.980,00 €

Tiger 800 XR

Een avontuur is meer dan de weg die je aflegt. Het gaat om de verhalen waarmee je terug komt en de mooie herinneringen die je er aan over houdt. Op de Tiger 800 XR zullen dit er meer dan genoeg zijn.

Zijn gegoten velgen, 19 inch voorwiel, hydraulisch verstelbare Showa monoshock vering en koppelrijke 95pk sterke 800cc driecilinder maken de XR de ideale partner voor zowel de lange avonturen op de weg en in het dagelijks verkeer. Standaard is de XR uitgerust met Ride-by-wire voor meer gevoel en een betere gas response, een bijkomend voordeel hiervan is het verlaagde verbruik. Naast het Ride-by-wire systeem is ook de tractiecontrole standaard net als het in-en uitschakelbare ABS. Deze nieuwe technieken in combinatie met de souplesse van de Triumph driecilinder en comfortabele zithouding zorgen voor dat je kunt genieten van alles wat de dag brengt.

Tiger 800 XRX

12.280,00 €

Tiger 800 XRX

Dit is het. Een niveau hoger. De Tiger 800 XRx. Gemaakt om nog verder te kunnen voor nog langere tijd, terwijl je geniet van iedere meter rechtdoor en elke bocht. Wij vinden dat een reis die dagen duurt van minuut tot minuut geweldig moet zijn. De Tiger 800XRx staat hiervoor garant.

Met het toevoegen van de "x" aan de XR schroeven we het niveau van de zeer goed te hanteren XR nog eens flink omhoog. Zo beschikt de Xrx over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar de stijl waarmee jij rijdt. Ook beschikt de motor over een ROAD en OFF-ROAD programma welke met de verschillende rijder-modi door middel van slechts een druk op de knop zijn aan te passen. Hiermee verandert niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt.

Daarbij biedt de XRx ook nog meer comfort voor zowel de rijder als passagier door het standaard gemonteerde comfort zadel, het verstelbare windscherm en de handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen.

Tiger 800 XRX low

12.280,00 €

Tiger 800 XRX low

De Tiger XRx Low biedt dezelfde uitstekende kwaliteit en fijne rijeigenschappen die geldt voor de hele Tiger 800 serie, en is daarbij aanzienlijk verlaagd en dus uitermate geschikt voor kleinere rijders die opzoek zijn naar het comfort en de veelzijdigheid van een Allroad.

De zithoogte is nu 50mm lager, waarmee de zadelhoogte van de XRx op 760 – 780mm is komen te liggen. De Tiger 800 XRx LOW is daarmee de laagste Allroad in de markt.

Standaard is de Tiger 800 XRx low uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control. In verband met de verlaging heeft de Tiger 800 XRx low geen middenbok. 

Tiger 800 XRT

13.480,00 €

Tiger 800 XRT

De Tiger 800 XRT biedt het hoogst mogelijke comfort en techniek en vormt de ideale reisgezel voor wie zich met name op het asfalt begeeft. Naast de rijke uitrusting van de XRx beschikt de XRT over verwarmde zadels, verwarmde handvatten en een krachtige dynamo die de drie 12V aansluitingen van voldoende stroom voorziet. Dit in combinatie met het toevoegen van de LED mistlampen en de bevestigingsbeugels voor de optionele Expedition kofferset maken de XRT klaar voor iedere reis.

Het kloppend hart van de motor bestaat uit de smeuige 95pk sterke driecilinder dat beschikt over meer dan voldoende koppel om schakel-lui te rijden. Met ruim voldoende kracht en een geweldig rijwielgedeelte staat de XRT garant voor vele kilometers rijplezier.

Tiger 800 XCX

13.080,00 €

Tiger 800 XCX
Alles aan de Tiger XCx ademt avontuur. Compleet uitgerust voor lange reizen, voorzien van technologie dat je verder brengt dan dat je ooit bent geweest. Een Tiger die je horizon verlegt en het beste uit jezelf naar boven haalt. Met het toevoegen van de "x" aan de XC schroeven maken we de Tiger nog meer klaar voor het echte avontuur. Zo beschikt de XCx over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar jou rijstijl. Selecteer het ROAD of OFF-ROAD programma in combinatie met een van de verschillende rijder-modi door slechts een druk op de knop en verander niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt. Daarbij biedt de XCx ook nog extra bescherming met de standaard gemonteerde valbeugels, aluminium carter bescherming en handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen.

Tiger 800 XCX low

13.080,00 €

Tiger 800 XCX low

De Tiger XCx low is toegankelijk voor meer motorrijders dankzij de signicant lagere zadel dan de standaard Tiger. Het verlaagde profiel is gerealiseerd door het monteren van een aangepast zadel en het inkorten van de veerwegen. De wijzigingen zorgen ervoor dat het zadel nu 50mm lager is geworden, waarmee de zadelhoogte van de XCx nu op 790 – 810mm zijn komen te liggen.

Standaard is de Tiger 800 XCx low uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control.

Tiger 800 XCA

14.280,00 €

Tiger 800 XCA

De ultieme Tiger 800 staat klaar voor alles wat op zijn pad komt. Uitgerust met de nieuwste rij-ondersteunende technieken en een uitgebreid pakket accessoires is de XCA de meest comfortabele reispartner, ook wanneer het asfalt ophoudt.

Net als de XCx is de "A"variant voorzien van Traction Control, schakelbaar ABS, 3 rijmodi en de koppelrijke driecilinder met 95pk van de tweede generatie, maar gaat nog een stap verder. Tot de standaard uitrusting behoren de verwarmde zadels voor zowel de rijder als de bijrijder, de verwarmde handvatten, mistlampen en een alternator van een hogere specificatie die meer dan voldoende stroom levert voor de 3 12 volt aansluitingen. Daarbij hebben we de bevestigingsbeugels voor de aluminium kofferset reeds gemonteerd zodat je de optionele Expedition kofferset direct kunt bevestigen.

Uiteraard heeft de XCA standaard ook dat uitgebalanceerde rijgedrag zoals je dat van een Triumph mag verwachten. Met dank aan het toevoegen van de WP up-side-down voorvork en achtervering kunt u het rijwielgedeelte geheel naar wens instellen. Of je nu op de weg rijdt of daarbuiten, de XCA haalt altijd het beste uit je naar boven.

Dealerzoeker

No Results Available