Tiger 800 XRT

13.480,00 €

Cranberry Red

Cranberry Red Crystal White

Tiger 800 XRT

13.480,00 €

De Tiger 800 XRT biedt het hoogst mogelijke comfort en techniek en vormt de ideale reisgezel voor wie zich met name op het asfalt begeeft. Naast de rijke uitrusting van de XRx beschikt de XRT over verwarmde zadels, verwarmde handvatten en een krachtige dynamo die de drie 12V aansluitingen van voldoende stroom voorziet. Dit in combinatie met het toevoegen van de LED mistlampen en de bevestigingsbeugels voor de optionele Expedition kofferset maken de XRT klaar voor iedere reis.

Het kloppend hart van de motor bestaat uit de smeuige 95pk sterke driecilinder dat beschikt over meer dan voldoende koppel om schakel-lui te rijden. Met ruim voldoende kracht en een geweldig rijwielgedeelte staat de XRT garant voor vele kilometers rijplezier.

Max. vermogen EC 95 PS/94 BHP (70KW) @ 9.250 rpm
Max. koppel EC 79 Nm @ 7,850 rpm
Voorrem Twin 308 mm floating discs, Nissin 2-piston sliding calipers, Switchable ABS
Achterrem Single 255 mm disc, Nissin single piston sliding caliper, Switchable ABS
Voorvering Showa 43 mm upside down forks, 180 mm travel
Achterwielophanging Showa monoshock with hydraulically adjustable preload, 170 mm rear wheel travel
Bekijk de specificaties

Specifications

Type Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
Inhoud 800cc
Bore/Stroke 74.1 mm / 61.9 mm
Compression 11.3:1
Max. vermogen EC 95 PS/94 BHP (70KW) @ 9.250 rpm
Max. koppel EC 79 Nm @ 7,850 rpm
Systeem Multipoint sequential electronic fuel injection
Uitlaat Stainless steel 3 into 1, high level stainless steel silencer
Eindaandrijving O ring chain
Koppeling Wet, multi­plate
Versnellingsbak 6­-speed
Frame Tubular steel trellis frame
Swingarm Twin­sided, cast aluminium alloy
Voorwiel Cast aluminium alloy 10­-spoke 19 x 2.5 in
Achterwiel Cast aluminium alloy 10-­spoke 17 x 4.25 in
Voorband 100/90­ 19
Achterband 150/70 R17
Voorvering Showa 43 mm upside down forks, 180 mm travel
Achterwielophanging Showa monoshock with hydraulically adjustable preload, 170 mm rear wheel travel
Voorrem Twin 308 mm floating discs, Nissin 2-piston sliding calipers, Switchable ABS
Achterrem Single 255 mm disc, Nissin single piston sliding caliper, Switchable ABS
Instrumentendisplay en -functies LCD multi-functional instrument pack with digital speedometer, trip computer, TPMS analogue tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, three rider modes (Road/Offroad/Rider configurable) and clock.
Breedte stuur 795 mm
Hoogte zonder spiegels 1350 mm
Seat Height 810 - 830 mm
Wielbasis 1530 mm
Vorksprong 23.9 º
Naloop 92.4 mm
Dry Weight 210 Kg
Tankinhoud 19 L
Constant Speed 56mph/90kph 77.4 MPG
Constant Speed 75mph/120kph 53.6 MPG

Tiger 800 serie Motoren

Tiger 800 XR

10.980,00 €

Tiger 800 XR

Een avontuur is meer dan de weg die je aflegt. Het gaat om de verhalen waarmee je terug komt en de mooie herinneringen die je er aan over houdt. Op de Tiger 800 XR zullen dit er meer dan genoeg zijn.

Zijn gegoten velgen, 19 inch voorwiel, hydraulisch verstelbare Showa monoshock vering en koppelrijke 95pk sterke 800cc driecilinder maken de XR de ideale partner voor zowel de lange avonturen op de weg en in het dagelijks verkeer. Standaard is de XR uitgerust met Ride-by-wire voor meer gevoel en een betere gas response, een bijkomend voordeel hiervan is het verlaagde verbruik. Naast het Ride-by-wire systeem is ook de tractiecontrole standaard net als het in-en uitschakelbare ABS. Deze nieuwe technieken in combinatie met de souplesse van de Triumph driecilinder en comfortabele zithouding zorgen voor dat je kunt genieten van alles wat de dag brengt.

Tiger 800 XRX

12.280,00 €

Tiger 800 XRX

Dit is het. Een niveau hoger. De Tiger 800 XRx. Gemaakt om nog verder te kunnen voor nog langere tijd, terwijl je geniet van iedere meter rechtdoor en elke bocht. Wij vinden dat een reis die dagen duurt van minuut tot minuut geweldig moet zijn. De Tiger 800XRx staat hiervoor garant.

Met het toevoegen van de "x" aan de XR schroeven we het niveau van de zeer goed te hanteren XR nog eens flink omhoog. Zo beschikt de Xrx over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar de stijl waarmee jij rijdt. Ook beschikt de motor over een ROAD en OFF-ROAD programma welke met de verschillende rijder-modi door middel van slechts een druk op de knop zijn aan te passen. Hiermee verandert niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt.

Daarbij biedt de XRx ook nog meer comfort voor zowel de rijder als passagier door het standaard gemonteerde comfort zadel, het verstelbare windscherm en de handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen.

Tiger 800 XRX low

12.280,00 €

Tiger 800 XRX low

De Tiger XRx Low biedt dezelfde uitstekende kwaliteit en fijne rijeigenschappen die geldt voor de hele Tiger 800 serie, en is daarbij aanzienlijk verlaagd en dus uitermate geschikt voor kleinere rijders die opzoek zijn naar het comfort en de veelzijdigheid van een Allroad.

De zithoogte is nu 50mm lager, waarmee de zadelhoogte van de XRx op 760 – 780mm is komen te liggen. De Tiger 800 XRx LOW is daarmee de laagste Allroad in de markt.

Standaard is de Tiger 800 XRx low uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control. In verband met de verlaging heeft de Tiger 800 XRx low geen middenbok. 

Tiger 800 XCX

13.080,00 €

Tiger 800 XCX
Alles aan de Tiger XCx ademt avontuur. Compleet uitgerust voor lange reizen, voorzien van technologie dat je verder brengt dan dat je ooit bent geweest. Een Tiger die je horizon verlegt en het beste uit jezelf naar boven haalt. Met het toevoegen van de "x" aan de XC schroeven maken we de Tiger nog meer klaar voor het echte avontuur. Zo beschikt de XCx over verschillende rijder-modi waardoor de motor is aan te passen naar jou rijstijl. Selecteer het ROAD of OFF-ROAD programma in combinatie met een van de verschillende rijder-modi door slechts een druk op de knop en verander niet alleen het motormanagement maar ook de gevoeligheid van het ABS en de instelling van de tractie control. Zo kun jij het maximale uit de motor halen ongeacht de ondergrond waar je op rijdt. Daarbij biedt de XCx ook nog extra bescherming met de standaard gemonteerde valbeugels, aluminium carter bescherming en handkappen. Standaard is er ook cruise control aanwezig en geeft de uitgebreidere board computer je alle informatie die je nodig hebt. Handig is ook het extra 12V stroompunt waarmee je bijvoorbeeld je camera of telefoon kunt opladen.

Tiger 800 XCX low

13.080,00 €

Tiger 800 XCX low

De Tiger XCx low is toegankelijk voor meer motorrijders dankzij de signicant lagere zadel dan de standaard Tiger. Het verlaagde profiel is gerealiseerd door het monteren van een aangepast zadel en het inkorten van de veerwegen. De wijzigingen zorgen ervoor dat het zadel nu 50mm lager is geworden, waarmee de zadelhoogte van de XCx nu op 790 – 810mm zijn komen te liggen.

Standaard is de Tiger 800 XCx low uitgerust met ABS, Traction Control, Ride By Wire, diverse rijmodi en Cruise Control.

Tiger 800 XCA

14.280,00 €

Tiger 800 XCA

De ultieme Tiger 800 staat klaar voor alles wat op zijn pad komt. Uitgerust met de nieuwste rij-ondersteunende technieken en een uitgebreid pakket accessoires is de XCA de meest comfortabele reispartner, ook wanneer het asfalt ophoudt.

Net als de XCx is de "A"variant voorzien van Traction Control, schakelbaar ABS, 3 rijmodi en de koppelrijke driecilinder met 95pk van de tweede generatie, maar gaat nog een stap verder. Tot de standaard uitrusting behoren de verwarmde zadels voor zowel de rijder als de bijrijder, de verwarmde handvatten, mistlampen en een alternator van een hogere specificatie die meer dan voldoende stroom levert voor de 3 12 volt aansluitingen. Daarbij hebben we de bevestigingsbeugels voor de aluminium kofferset reeds gemonteerd zodat je de optionele Expedition kofferset direct kunt bevestigen.

Uiteraard heeft de XCA standaard ook dat uitgebalanceerde rijgedrag zoals je dat van een Triumph mag verwachten. Met dank aan het toevoegen van de WP up-side-down voorvork en achtervering kunt u het rijwielgedeelte geheel naar wens instellen. Of je nu op de weg rijdt of daarbuiten, de XCA haalt altijd het beste uit je naar boven.

Dealerzoeker

No Results Available